۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

چند ترفند تراوین


تشخیصه نیروهای حمله کننده





سلام به همه

دوستان ميتونن در زماني که بهشون حمله ميشه با در نظر گرفتن سرعت نيروهاي دشمن بفهمن که با چه نيرويي حمله کرده.
چون منجنيق کندترين نيروي بازيه و اونو با هر چيز ديگه بفرستن با سرعته همون منجنيق (3 فرسنگ) ميرسه.

مثلاً اگر شما توتن هستيد ميتونيد به کسي که فکر ميکنيد در آينده ممکنه به شما حمله کنه از کندترين نيروتون يک دونه بفرستين تا زمانرسيدن اون در بياد.

مثلاً اگر من به آقاي (ايکس) با 20 تا تبر زن(که کند ترين پياده نظام توتنه با 6 فرسنگ) حمله کنم
سي دقيقه طول ميکشه
پس اگر يک وقت (ايکس) به من حمله کرد و ديدم نيروهاش يک ساعت ديگه ميرسه ، حتماً با منجنيق بهم حمله کرده

در ضمن هر خانه تقريباً يک فرسنگه پس منجنيقي که 3 فرسنگ در ساعت حرکت ميکنه 3 خانه را يک ساعته ميره

با فهميدن اين مطلب ميتونيد سريعاً از يکي از متحدين خود که در نزديکي شماست
طلب نيروي کمکي کنيد (مثلاً نيزه دار يا سرباز محافظ)تا قبل از اين که منجنيق به شما آسيبي بزنه
اونو در هم بکوبين




انواع سرزمین های متروکه





سرزمينهاي متروکه انواع زيادي دارند که ميتونين توي لينک زير انواع اونو ببينين.

http://help.travian.com/index.php?type=faq&mod=556

شما اگه بتونين هر کدوم از سرزمينهاي متروکه رو تصرف کنين اونوقت ميتونين بسته به نوعش که توي لينک بالا اومده، به توليدات ساعتي محصولات خودتان 25 تا 50 درصد اضافه کنيد. مثلا با تصرف سرزمين متروکه اي که 25 % چوب و 25 % گندم داره ميتونين توليد ساعتي چوب و گندم رو توي اون دهکده اي که سرزمين متروکه ماله اون قراره بشه 25 درصد اضافه کنين.

- شرايط لازم براي تصرف يک سرزمين متروکه
1) شما بايد براي تصرف يک سرزمين متروکه يک ساختمان قهر.مان با لول حداقل 10 داشته باشيد. در لول 10 شما ميتونين يک سرزمين متروکه، در لول 15، 2 سرزمين و در لول 20 ميتونين 3 سرزمين متروکه را براي يک دهکده تصرف کنيد. (بيشتر از 3 تا هم براي يک دهکده نميشه) (معمولا لول 20 را فقط براي پايتخت ميسازن و نه شهرهاي ديگه چون خيلي گرونه و صرف نداره)
2) شما فقط ميتونين، سرزمينهاي متروکه اي که در محدوده 7*7 يک دهکده قرار ميگيرن رو تصرف کنين. اگه نميدونين 7*7 چيه اونوقت برين رو نقشه تراويان و کاري کنين که دهکده شما در مرکز نقشه قرار بگيره، حالا جاهايي که ميبينين ميشه 7*7 دهکده شما
3) شما بايد يک قهر.مان داشته باشيد.

- چطوري ميشه يک سرزمين متروکه را تصرف کرد؟
من اينجا دو تا حالت رو توضيح ميدم:
1) شما توي دهکده الف، 100 تا سرباز هجومي دارين و قهر.مان هم دارين و ميخواين براي همين دهکده يک سرزمين متروکه رو تصرف کنيد:
در اين حالت شما با تمام نيروهاي هجوميتون + قهر.مان به اون سرزمين متروکه حمله ميکنيد. اگه تونستيد همه حيوونهاي اونجا رو بکشيد که حالا ديگه اون سرزمين متروکه متعلق به دهکده الفه. اگه چند تا حيوون زنده مونده بودن اونوقت به محض اينکه نيروهاتون برگشتند دوباره به اونجا حمله کنيد، اينکارو اينقدر تکرار کنين که همه حيوونها رو بکشيد و اونجا رو تصرف کنين.
2) شما توي دهکده الف، 100 تا سرباز هجومي دارين و قهر.مان هم دارين و ميخواين براي دهکده ب يک سرزمين متروکه رو تصرف کنيد::
در اين حالت شما با تمام نيروهاي هجوميتون + قهر.مان به اون سرزمين متروکه حمله ميکنيد. اگه چند تا حيوون زنده مونده بودن اونوقت به محض اينکه نيروهاتون برگشتند دوباره به اونجا حمله کنيد، اينکارو اينقدر تکرار کنين که همه حيوونها رو بکشيد. وقتي همه حيوونهاي اونجا رو کشتين به محض اينکه نيروهاتون برگشتند، اونوقت قهر.مان خودتونو به عنوان پشتيبان بفرستين به دهکده ب. و از دهکده ب به سرزمين متروکه خالي از حيوون حمله کنيد. حالا ديگه سرزمين متروکه متعلق به دهکده ب هست.

نکات:
1) اين قهر.مانه که بايد زنده بمونه و سرزمين متروکه رو تصرف کنه.
2) همه اين حملات رو توي يک روز انجام بديد اگه اين کارو نکنين، حيوونها فرداش دوباره تخم ريزي ميکنن و شما بايد دوباره اونارو بکشيد. در ضمن هر چي حيوونهاي يک سرزمين کمتر باشن سريعتر زاد و ولد ميکنن.
3) قبل از حمله به سرزمين متروکه با استفاده از سيمولاتور چک کنين که آيا نيروهايي که دارين براي حمله به اون سرزمين متروکه کافيه. اگه نبود حمله نکنين.
4) شما ميتونين يک سرزمين متروکه که براي يه نفر ديگه يا حتي خودتون باشه تصرف کنين. فقط اينکه تعداد حملات بيشتري ميخواد يعني حتي اگه حريف دفاع نکنه ممکنه مجبور شين 3 دفعه به اونجا با قهر.مانتون حمله کنين. که هر دفعه از لويالتي اون سرزمين کم ميشه.
5) شما ميتونين با انتخاب کاخ قهر.مان و سپس کليک روي سرزمينهاي متروکه اون، سرزمينهاي متروکه متعلق به همون دهکده را ببينيند و در صورت نياز اونو آزاد کنين و برگردونين به طبيعت.
6) شما ميتونين با حمله به سرزمينهاي متروکه خودتون يا حريفتون، تا 10% انبارهاش، توليدات بدزديد
7) از اونجايي که سرزمينهاي متروکه ديواري ندارند بنابراين اونجا حمله عادي معنايي نداره و ديوارکوب و منجنيق اونجا کار نميکنن. پس هيچوقت با ديوارکوب و منجنيق به هيچ سرزمين متروکه اي حتي اگه ماله حريفه حمله نکنين که فقط ضرره.
خيلي وقتها بازيکنها نيروهاي هجوميشونو توي سرزمين متروکه مخفي مي کنند تا اگه به دهکدشون حمله شد اونا زنده بمونن. ممکنه به يک سرزمين متروکه حريف حمله کنيد و با کمال تعجب ببينيد که مثلا چند تا منجنيق رو کشتيد



نکته مهم در بازی



عداد نيرو براي حمله کردن بايد مساوي يا اندازه ي جمعيت دشمن با شد
1- شما براي اينکه دشمن خود را گمراه کنيد ابتدا بايد حمله هاي گمراه کننده ي خود را به دشمن بزنيد يعني: به وسيله اعضاي گروه حمله هاي کو چک مثلا : با تنها 2 يا 3 سرباز به دهکده هاي دشمن حمله مي کنيد
2- توجه : حمله ها از هر اعضا حد اقل بايد 2 تا باشد زما ن حمله با يد در يک زمان باشد
3- حالا نو بت حمله ي اصلي است بعد از 2 يا 3 حمله از اعضا قبل از رسيدن لشکريان اعضاي است
4- شما با اين کار باعث متفرق شدن سربازان دشمن مي شويد
5- مي دانيد که حمله با منجنيق خيلي طول مي کشد پس کاري کنيد که دشمن از مدت زمان حمله ي شما متوجه ي حمله ي اصلي شود
6- سعي کنيد زمان رسيدن نيرو هايتان در سا عا ت 12شب الي 8 صبح باشد


هنگام حمله:


1- خونسردي خود را حفظ کرده و از حرکت عجولانه ببر هيزيد
2- نيرو هايتان بايد متفا وت و سطح قذرت نيرو ها بايد در استه سازي ارتقا داده شود
3- تمام نيرو ها را در يک حمله توسط يک نفر بايد صورت بگيرد
4- سعي نکنيد با پيا م هاي بيهوده نقشه ي خود را لو دهيد

نکات اساسي در باره ي حمله هاي بزرگ و گروهي :
در حمله هاي گروهي افراد حمله نمي کنند و افراد گروه با يد يک نفر را به عنوان حمله کننده ابتخاب کنند
افراد گروه وظيفه ي پشتيبا ني { تعمين کننده ي منا بع } را دارند




حمله با منجنیق




خوب قبل از اينکه شروع به حمله کردن با منجنيق کنيد نياز داريد چند مطلب را در نظر بگيريد :

1 - آيا حمله با منجنيق سودي به همراه دارد ؟
2 - آيا هنگام حمله با منجنيق ، براي هدف نيروي دفاعي مي فرستند ؟
3 - آيا امکان ان وجود دارد که بعد از حمله با منجنيق خودمون مورد حمله قرار گيريم ؟ از طرف دوستاي هدف ؟

اين سه فاکتور مهمترين فاکتور هاي براي حمله با منجنيق هستند ، حالا من به شما ياد مي دهم چگونه حلمه هاي هدفمندي داشته باشيد :

طبق مطالب قبلي هميشه اولين حمله موجي خود ،موج پاکسازي بفرستيد ! که خسارتي که به منجنيق شما وارد مي شود به حداقل برسد ،

بعد از انکه شهر مورد نظر تخليه شد اگر فاصله اي شما با شهر هدف کمتر از يک ساعت و دوستان هدف بيشتر از يک ساعت هست ، شما به بدونه دلهوره حمله اي خود را بفرستيد ، زيرا امکان اينکه نيرو هاي دفاعي زودتر از حمله اي شما برسد خيلي کم است ، اما خوب هميشه لازم نيست ريسک کنيد ، و براي پايين اوردن ريسک حمله شما به صورت زير عمل کنيد :
1 - يک منجنيق تنها به شهر طرف بفرستيد
2 - بعد از ارسال منجنيق يک جاسوس در حمله اي بعد بفرستيد ،
خوب سود اين کار در چيست ؟
وقتي شما منجنيق مي فرستيد هدف فکر مي کند که شما بعد از موج پاک سازي امده اي شهرش را نابود کنيد ، پس تا جاي که مي تواند نيروي دفاع جمع مي کند به اين صورت مي شود که شما با جاسوستون مي توانيد امار دقيق را بگيريد ،

بعد از داشتن امار دقيق شما حمله اي خود را به اين صورت مي فرستيد

شما حدود 1000 تا تبر زن ، 51 تا منجنيق داريد
طرف مقابل شما حدود 300 جمعيت دارد ، 200تا نيروي دفاعي و تنها يک دهکده دارد :
موج حمله به اين صورت بايد باشد :
موج اول 500 تا تبر زن همراه با يک عدد منجنيق
موج بعدي 5 منجنيق درهر حمله همراه با 50 تا تبر زن ، چند حمله اول را فقط گندم زار ها و انبار غذاي و هدف هاي بعدي ساختمان اصلي ، و بازار، (به علت اينکه با از بين بردن گندم زار او انبار غذاي طرف نمي تواند نيروي زياد در شهر خود نگه دارد ، ساختمان اصلي را به علت انکه ديگر نتواند چيزي بسازد ، و بازار به علت انکه ديگر نتواند منابع خود را خارج کند)
خوب الان هدف کاملا فلج شده است ، تواناي ساخت ساختمان جديد را حدود 40 الي 20 دقيقه را ندارد ،
شما از الان به بعد حمله هاي منجنيق خود را به صورت تصادفي انتخاب کنيد ، و تا جاي که فرصت داريد شهر طرف را بکوبيد


سئوالات احتمالي :
چرا فقط 5 تا منجنيق ؟
- به علت انکه شما اولند نمي دانيد که سطح ساختمان ها در چه لولي هست ، دو اگر سطحش خيلي پايين باشد در حمله اي اول از بين مي رود و در موج بعدي که به شهر مي رسد ديگر آن ساختمان را تخريب نمي کند ، و ساختمان ديگري را به صورت تصادفي مورد حمله قرار مي دهد اما اگر شما تعداد مثلا 20 تا منجنيق براي زدن يک انبار غذا بفرستيد ، و سطح انبار غذا 5 باشد شما حداقل 10 تا منجنيق را به صورت اضافه فرستاده ايد و اگر سطح ان بالا باشد در 3 حمله اي که به ان مي شودبه احتمال خيلي زياد از بين مي رود ، و در اخر اين ميزان يک روند تناسبي هستش ، اگر جمعيتش بالا باشد شما بايد بيشتر منجنيق در يک حمله بفرستيد ، اما سود مند ترين روش ، روشي بود که اموزش داده شد.




در مورد پایتخت





نکته اي که بايد يادآوري کنم اينه که به هيچ عنوان نمي تونيد پايتخت کسي رو تسخير کنيد .پس بايد دهکده اي رو پيدا کنيد که پايتخت نباشه و ارزش اينهمه خرج رو داشته باشه .


چيزهايي که براي تسخير يک دهکده بهشون احتياج داريد عبارتند از :
داشتن Slot خالي يعني اگر اقامتگاه سطح 10 داشتيد يا قصر سطح 10 و با اون يک دهکده رو گرفتيد بايد اقامتگاه رو به سطح 20 و يا قصرتون به سطح 15 برسونيد تا يک اسلات ( امکان گرفت دهکده دوم ) به وجود بياريد .
براي داشتن رييس بايد دارالفنونتون سطح 20 باشه . آموزش بديد و بسازيدش .
داشتن جاسوس به اندازه اي که بتونيد اطلاعات دفاعي دهکده مورد نظر رو بدست بياريد .
داشتن منجنيق به اندازه اي که بتونيد اقامتگاه دهکده مورد نظر رو کاملا تخريب کنيد .


حالا کاري که بايد انجام بديد اينه::
جاسوسها رو بفرستيد تا براتون اطلاعات دفاعي شهر رو بيارن . چيزي که براي ما مهمه تعداد سربازها و سطح اقامتگاه يا قصر ( در صورتي که پايتخت نباشه ) .
اولين گروه سربازها رو که شامل قهرما/ن و کليه سربازان حمله کننده هست( به غير از اون تعدادي که به عنوان محافظ سناتور ميخوايد بفرستيد ) رو به عنوان موج اول حمله بفرستيد براي پاکسازي اون دهکده از سربازها . زمان رو طوري تنظيم کنيد که موج اول 10 ثانيه زودتر از موج دوم برسه .
موج دوم شامل سربازان محافظ ، منجنيق ها و سناتور / رييس بايد باشه . که دقيقا 10 ثانيه بعد از پاکسازي کامل دهکده مزبور بايد به اونجا برسه . ( تو جه تا اقامتگاه کاملن نابود نشه ، سناتور کاري نمي تونه انجام به . پس بايد به اندازه اي منجنيق داشته باشيد که در يکبار ارسال ، اقامتگاه کاملا نابود بشه )
به فرستادن سناتور با سربازان محافظ ادامه بديد .


هر سري که با سناتور / رييس به اون دهکده حمله مي کنيد ، loyalty اون دهکده کاهش پيدا مي کنه و تقريبا 4 يا 5 بار بايد سناتورتون بره و بياد تا بالاره Loyalty اون هکده به صفر برسه و اون موقع است که اون دهکده به جمع دهکده هاي شما اضافه ميشه .

خيلي مواظب باشيد که زماني که سناتورتون رو مي فرستيد ، نيروي کمکي براي اون دهکده نيومده باشه .
سناتور خيلي گرونه و اگر بميره کلي ضرر مي کنيد .


( نکته براي دفاع از شهر در مقابل حمله هاي سناتور : به محض تخريب شدن اقامتگاهتون ، سريعا دوباره اقامتگاه بسازيد . ساختن مجدد اقامتگاه باعث ميشه حمله سناتور براي کاهش اويالتي يا وفاداري بي ثمر بمونه )

نکته اي که rsp بهش اشاره کرده براي داشتن 3 سناتور تو يک دهکده ، دليلش اينه که براي تسخير اون دهکده وقتي 3 تا سناتور رو مي فرستيد ، انگار 3 بار يه سناتور رو فرستاديد . اين کار ريسک کمتري داره .







چند فرمول مهم در بازی تراوین


فرمولي که در اين آموزش ياد ميگيريد، بر اساس يک سري قواعد است که با بکار گرفتن آنها در بازي بهترين سود را خواهيد کرد.

فرمول يک: در يک دهکده بايد فقط يا سرباز دفاعي توليد کرد يا سرباز تهاجمي.بالفرض اگر چندين دهکده کنار هم ساخته باشيد، ميتوانيد تعدادي از آنها را فقط مختص ساخت نيروهاي دفاعي کنيد، و تعداد ديگري از دهکده ها رامختص ساخت نيروهاي تهاجمي. دليل: از نظر تهاجمي، هميشه قانون به گونه اي است که هر چقدر ارتش شما بيشتر باشد، کشته ي کمتري ميدهيد اما کشته ي بيشتري ميگيريد.حال که Crop محدود است، بهتر است براي تهاجم از يک دهکده، همه ي سربازهاي ساخته شده در آن تهاجمي باشند... ارتش تدافعي براي فرستادن به حمله ساخته نشده اند، و لذا بهتر است در دهکده ي تهاجمي وجود نداشته باشد. پس اگر در يک دهکده فقط نيروي تهاجمي ساخته شود، هنگام حمله با نهايت قدرت به هدف ضربه زده خواهد شد، با متحمل شدن کمترين خسارتي.
براي اطمينان بيشتر، ميتوانيد دهکده اي کنار دهکده ي تهاجمي بزنيد و آن را فقط براي ساخت سربازهاي تدافعي بکار بگيريد.. اگر بالفرض به دهکده ي تهاجمي شما حمله شد، ميتوانيد سربازهاي تهاجمي خود را از دهکده خارج کرده، و نيروهاي تدافعي را به آنجا ارسال کنيد تا از دهکده دفاع کنند. به همين راحتي!
اگر در يک دهکده هر دو نوع سرباز تدافعي و تهاجمي وجود داشت باشد، ضريب تهاجم و دفاع دهکده بسيار شکننده و ضعيف خواهد بود.

در صوزتي که ميخواهيد بدانيد کدام نيروها در هر نژاد تدافعي يا تهاجمي هستند، به اين سايت مراجعه کنيد.
http://www.haploid.nl/travian/units.htm

در اين سايت نيروهاي هر نژاد (رومي، آلماني و فرانسوي) را دو بار مقايسه کرده. اولين بار براي اهداف کوتاه مدت، و در پايين براي بلند مدت که به نظرم بلند مدت را مدنظر بگيريم بهتره.
رنگهاي نسبت داده شده به برتيب، آبي پررنگ به معني بهترين، آبي کم رنگ به معني خوب، قرمز کم رنگ به معني بد و قرمز پررنگ به معني بدترين خواهد بود.
براي مثال، در روميها، Praetorian براي دفاع در مقابل infantry يا پياده، بهترين نيرو است، پس رنگ آن در زمينه ي دفاع در برابر پياده نظام آبي پر رنگه، ولي در زمينه ي حمله نسبتاً ضعيفه پس رنگش در قسمت حمله قرمزه. اين جدول براتون خيلي مفيد ميتونه باشه، حتماً يادتون باشه در هر دهکده فقط و فقط با نيروي دفاعي يا نيروي تهاجمي بسازيد.



فرمول دو: چگونه حمله کنيم! هميشه به خاطر داشته باشيد که سرباز تدافعي را نبايد براي حمله فرستاد. و برعکس، سرباز تهاجمي را نبايد براي دفاع در دهکده نگه داشت... اما موضوع فرمول دو چيز ديگري است... براي حمله بايد يک قانون مهم را رعايت کنيد تا قويترين ضربه را بر روي دشمن خود فرود آورديد و در عوض کمترين خسارت را متحمل شويد. اين قانون همان رعايت فرمول دو سوم ارتش پياده و يک سوم ارتش سواره است. براي محاسبه ي آن کافي است تعداد نبروهاي تهاجمي پياده ي خود را تقسيم بر 3 کنيد و حاصل آن هر چقدر که شد، به آن تعداد نيروي سواره بسازيد.

فرمول سه: چگونه با Catapult حمله کنيم؟!
Catapult هميشه بايد "بعد" از موج پاکسازي ارسال شود. موج پاکسازي موجي است که مقدار زيادي نيروي تهاجمي (دو سوم پياده و يک سوم سواره) ، مقداري ram و "يک عدد" Catapult در خود دارد. دليل وجود فقط يک Catapult در اين موج اين است تا سرعت اين موج با موج هاي Catapult هاي اصلي که بلافاصله بعد از موج پاک سازي بايد فرود آيند يکي شود و در اصطلاح با هم فرود آيند. اما چگونه بايد اين امواج را پشت سر هم و بلافاصله فرستاد...؟ مسلماً نبايد هر موج با موج بعدي بيشتر از 2 ثانيه اختلاف زماني داشته باشد. براي ارسال چنين موجهايي، بايد
- يک مرورگر داشته باشيد که Tab را پشتيباني کند. (براي مثال Firefox)
- براي حمله، دهکده ي هدف را انتخاب کنيد، روي "» Send troops" راست کيک کنيد و گزينه ي "Open link in new Tab" را بزنيد تا پنجره ي ارسال سرباز باز شود. چهار Tab مشابه ديگر باز کنيد، دقيقاً به همون ترتيب..
- الآن 5 Tab در اختيار داريد که از 5 تاي آن ميتوانيد نيرو ارسال کنيد. در اولين Tab برويد و 95 درصد ارتش تهاجمي خود را انتخاب کنيد، ram ها را همگي انتخاب کنيد، و يک کاتاپولت را هم به آن اضافه کنيد. روي Normal attack کليک کنيد (ضروري!) و سپس يک بار روي OK کليک کنيد (نکته!» OK دوم را کليک نکنيد. بگذاريد در همين حالت بماند.)
- روي Tab بعدي برويد و حدود 10 تا 20 catapult را انتخاب کنيد، 10 يا تعدادي سرباز تهاجمي همراه آنها انتخاب کنيد. روب Normal attack کليک کنيد و OK اول را بزنيد. براي Tab هاي باقي مانده هم به همين ترتيب: حدود 10 تا 20 catapult را انتخاب کنيد، 10 يا تعدادي سرباز تهاجمي همراه آنها انتخاب کنيد. روب Normal attack کليک کنيد و OK اول را بزنيد.
-حالا که همه ي Tab ها آماده ي ارسال شدن هستند و فقط يک OK با ارسال شدن فاصله دارند، کافيست به Tab اول برگرديد و تک تک Tabها را چک کنيد و مطمئن شويد همه چيز درست است... (همه ي حملات بايد Normal Attack باشد)... اگر همه چيز درست بود، روي Tab اول (موج پاکسازي) برگرديد و روي OK کليک کنيد. براي تعويض بي درنگ Tabها، از ترکيب دو کليد Ctrl و Tab استفاده کنيد. (Ctrl را بگيريد و Tab را فشار دهيد).. اين عمل را سريع انجام دهيد... بدون تکان دادن ماوس، Tabها را عوض کنيد و OK را فشار دهيد. دکمه ي OK ثابت است پس نگران اين نباشيد که آيا هر دفعه پس از تعويض Tab لازم است ماوس را جابجا کنيد يا نه...

اين عمل را براي تمرين بارها تکرار کنيد تا جايي که موجها دقيقاً پشت سر هم ارسال ميشوند، بدون هيچ تاخيري!






تعداد لازم منجنیق برای خراب کردن دیوار شهر

*********ديوار گول ها*********
سطح ديوار شهر / تعدادمنجنيق مورد نياز
1/ 1
2/ 2
3/ 4
4/ 6
5 /8
6/ 11
7/ 15
8/ 19
9/ 23
10/ 28
11/ 34
12/ 40
13/ 46
14/ 53
15/ 61
16/ 69
17/ 77
18/ 86
19/ 96
20/ 106



*********ديوار توتن ها*********
سطح ديوار شهر تعدادمنجنيق مورد نياز
1/ 1
2/ 4
3/ 8
4/ 13
5/ 19
6/ 27
7/ 36
8/ 46
9/ 57
10/ 69
11/ 83
12/ 98
13/ 114
14/ 132
15/ 151
16/ 171
17/ 192
18/ 214
19/ 238
20/ 263



*********ديوار رومي ها*********
سطح ديوار شهر تعدادمنجنيق مورد نياز
1/ 1
2/ 2
3/ 2
4/ 3
5/ 4
6/ 6
7/ 8
8/ 10
9/ 12
10/ 14
11/ 17
12/ 20
13/ 23
14/ 27
15/ 31
16/ 35
17/ 39
18/ 43
19/ 48
20/ 53







رساندن منابع به سطح 10
با توجه به این که در حال حاضر اکثر دوستان در شرایطی هستن که دارن منابع خودشون رو به 10 می رسونن، لازم دونستم راه جالبی رو برای ارتقا تمام منابع به این حد خدمت دوستان پیشنهاد بدم. گرچه این روش ممکنه برای خیلی ها دیر شده باشه و برای خیلی های دیگه بدیهی باشه ...
فرض اولیه روشی که می خوام بگم اینه که منابع غیر گندمی در حال حاضر در لول حدود 8 قرار گرفته باشه ( 8 یا بیشتر ). یعنی در حالت ایده آل تمام منابع غیر گندمی در لول 8 قرار دارن.
حالا می خوایم کاری بکنیم که این منابع به لول 10 برسن. همه شما می دونید که رسیدن به این لول بسیار زمان بر و پر هزینه هست.
برای شروع عملیات، ابتدا با خشت شروع می کنیم. ارتقا خشت از سایر منابع ارزون تر هست و منابع کمتری نیاز داره. همچنین زمان کمی هم برای آماده شدن نیاز داره. بنابراین :
1.یکی از آجر سازی ها رو از 8 به سطح 9 برسونید.
2.آجرسازی قبلی رو از سطح 9 به سطح 10 برسونید.
3.یک آجرپزی بسازید.
4.آجرپزی رو به سطح 2 برسونید.
5.آجرپزی رو به سطح 3 برسونید.
حالا 3 تا آجرسازی در سطح 8 دارید و یکی در سطح 10، و یک آجرپزی در سطح 3.
سپس کار شما روی چوب شروع می شه.
چوب کمی زمان بیشتری نسبت به خشت نیاز داره، اما نیاز زیادی به خشت داره که شما الان تولید اون رو به نسبت بقیه منابع بیشتر کردید.
1.کارهایی که برای خشت انجام دادید رو حالا برای چوب انجام بدید و یک هیزم شکن رو به سطح 10 رسونده، چوب بری بسازید و اون رو به سطح 3 برسونید.
پس از این، وقت کار روی آهن می رسه. آهن خشت و چوب زیادی می خواد و همزمان زمان بیشتری نسبت به آهن و چوب برای ساخته شدن نیاز داره.
1.مراحل فوق رو برای آهن طی کنید و در آخر یک کارخانه ذوب آهن رو به سطح 3 برسونید.
در حال حاضر در لول 10 یک عدد هیزم شکن، معدن آهن و آجرسازی دارید. بقیه منابع غیر گندمی هم در سطح 8 هستند. اینجا زمان خوبی هست که منابع گندمی خودتون رو کمی ارتقا بدید و پس از اون با بهترین بازده به ترتیب سایر منابع رو به سطح 10 برسونید








در صورتيکه اقامتگاه داريد يکبار در لول 10 و يکبار ديگه وقتي لول 20 بشه مي تونيد اقدام به گرفتن دهکده جديد کنيد
و در صورتيکه قصر داشته باشيد در سطوح 10 ، 15 و 20 مي تونيد اقدام به گرفتن دهکده جديد کنيد .
زمانيکه مثلا اقامتگاهتون به سطح 10 رسيد ، وارد اقامتگاه بشيد ميبينيد که امکان ساختن مهاجر رو بهتون داده . 3 تا مهاجر بسازيد . حواستون باشه زمان تکميل شدن مهاجرها 750 تا از هر کدوم از منابع داشته باشيد .
روي نقشه سرزميني رو که ميخوايد روش کليک مي کنيد و 3 تا مهاجرتون رو به اونجا مي فرستيد .
بعد از طي اين مسافت مهاجرها که به اونجا برسن بارشون رو خالي ميکنند و خودشون ناپديد ميشن .
و حالا شما يه دهکده جديد داريد که توش 750 تا از هر منبع وجود داره و ميتونيد شروع به اباد کردنش کنيد .

خيلي مواظب مهاجرانتون باشيد ، سربازان خيلي گروني هستن . سعي کنيد اونها رو در جايي امن نگه داريد .




هيرو همونطور که مي دونيد تو امارت قهر.مانان ساخته ميشه ، يعني شما يکي از سربازهاتونو که ترجيحا بايد جزو بهترين سربازهاتون باشه ميگذاريد براي آموزش.
هيرو تنها سربازيه که سطحش ( لولش) بالا ميره ، وقتي که سربازهاي ديگه رو بکشيد يا مورد حمله قرار بگيريد و سربازهاتون کشته بشن .
هر بار که لول هيرو افزايش پيدا ميکنه ، 5 تا پوينت ميگيه و شما مي تونيد بريد تو امارت قهر.مانان و اونها رو فعال کنيد .
در ابتداي امر که هيرو لول 0 هم هست ، اين 5 پوينت رو داريد و تا زماني که هيرو لول آپ نشده مي تونيد تقسيم آنها بين تواناييهاي مختلف رو تغيير بدبد ، اما زماني که هيروتون سطحش بالا رفت ديگه نمي تونيد اين پوينتها رو تغيير بدبد ( پس سعي کنيد اول فکر کنيد ببينيد چي مي خواهيد بعد توانايي رو اضافه کنيد )
هيرو يه نقش ديگه اي که داره اينه که مي نويد با داشتن امارت قهر.مانان سطح 10 - سطح 15 و سطح 20 به يکي از واديه هاي ترک شده موجود در نقشه ( 7*7 خودتون ) حمله کنيد با نيروهايي شامل سربازان و هيرو ، و کليه حيوانات موجود در اين آباديها رو بکشيد ( ممکنه چندين بار مجبور به حمله بشيد ) ، که البته به اين آباديها فقط حمله از نوع غارت رو بفرستيد . بعد که کليه حيوانات کشته شدن ، اون آبادي به شما تعلق ميگيره و بسته به نوعش ( چوب ، خشت ، آهن ، گندم مجموعي از 2 تاي اينها ) و بسته به بزرگيش بين 25 تا 50 درصد به توليد اون محصولتون اضافه ميکنه






هيرو در کاخ قهر.مانان ساخته و تربيت ميشود ، يعني شما با انتخاب يکي از سربازهاي خود فرصت آموزش و بالا رفتن سطحش را به او مبدهيد.
هيرو تنها سربازي خواهد بود که سطحش با پيشرفت بازي بالا خواهد رفت ، زماني که با سربازان دهکده هاي ديگر مواجه مي شويد و آنها را بکشيد يا مورد حمله قرار بگيريد و سربازهاي شما کشته شوند يا متجاوز را بکشند سطح لول هيرو ? پوينت به شما داده مي شود تا با مشخص کردن آيتمهايي که در کاخ قهر.مانان در اختيار شما قرار مي دهند سطح و قدرت هيرو را افزايش دهيد.

نخست که هيرو سطح 0 است ، اين 5 پوينت را دارا مي باشد و تا زماني که هيرو سطح ? نرفته مي توانيد آنها را به دلخواه تغيير دهيد، اما زماني که هيرو سطحش بالا رفت ديگر قادر به تغيير نخواهيد بود. ( پس سعي کنيد ابتدا خوب فکر کنيد که با چه شيوه‌اي م خواهيد بازي کنيد منظور تدافعي است يا تهاجمي)

پوينت هاي موجود در کاخ قهر.مانان:

?. قدرت حمله: شما مي توانيد با بالا بردن اين پوينت قدرت حمله هيرو را بالا ببريد.

?. قدرت دفاع: با بالا رفتن اين پوينت مي توانيد قدرت دفاع هيرو را بالا ببريد.

?. آوراي قدرت حمله: با افزايش اين پوينت شما قادر خواهيد بود به نسبت درصدي که ارتقاء داده‌ايد به سربازانتان توان اضافه کنيد يعني به اندازه درصد دلخواه مثلا اگر ??? سرباز داشته باشيد قدرت شما به انداشه ??? سرباز خواهد بود. اين پوينت بدون ديگر سربازان ارزشي ندارد.

?. آوراي قدرت حمله: اين پوينت مانند آوراي قدرت حمله است فقط با اين اختلاف که به قدرت دفاعي و سربازان دفاعي شما اضافه مي کند. که اين آيتم هم بدون سربازان موجود ارزشي ندارد.

?. سرعت درمان زخمها: با هر بار حمله يا دفاع هيرو صدمه خواهد ديد که درصد جان او کم خواهد شد که با بالا رفتن اين آيتم مي توانيد درصد سرعت التيام زخمها را افزايش دهيد.

نقش ديگر کاخ قهر.مانان اينست که با بالا رفتن سطحش به سطحهاي 10 -و 15 و 20 مي توانيد به يکي از وادي هاي ترک شده موجود در نقشه حمله کنيد البته با نيروهايي متشکل از سربازان و هيرو ، و کليه حيوانات موجود در اين آباديها رو بکشيد ( ممکن است چندين بار مجبور به حمله شويد) ، که به اين آباديها فقط مي توانيد از حمله از نوع غارت استفاده کنيد . بعد که کليه حيوانات کشته شدند ، آن آبادي به شما تعلق خواهد گرفت و بسته به نوع وادي ( چوب ، خشت ، آهن ، گندم يا مجموعي از 2 تاي آنها ) و بسته به بزرگيش بين 25 تا 50 درصد به توليد اون محصولتان اضافه کنيد.

يک نکته را در نظر بگيريد قبل از رساندن کاخ قهر.مانان به لول ?? هرگز قادر به تصاحب وادي‌ترک شده نخواهيد بود حتي اگر تمام موجودات م






قصر را در دهکده دوم بسازید
قصر رو در روستاي دوم به اميد خدا بسازين بهتره يعني خيلي بهتره
قصر تو هر دهي باشه با هيچ روشي حتي ريس دشمن تصرف نميشه
يعني قصر تو هر دهي باشه اونجا پايتخت مي شه چون ده دوم وقتي ساخته مي شود كه همه قدرت مند هستن و بي دفاع تر از ده اول است قصر بايد انجا ساخته شود در ده دوم براي ساخت پيش نياز ندارد چون در ده اول همه موجود است پس بعد از تصرف مي توان قصر ساخت

ده دوم جمعيت 300 به بعد به فكر باشين 3 تا مهاجر بايد داشته باشين و نيروي دفاعي زياد براي ارسالا به ان ده دوم را با توجه به نياز منابع از ده هاي متروك انتخاب كنيد

راستي ساختمان اصلي سطح 10 به بعد مي توانيد ساختمان هايي كه نمي خواهيد خراب كنيد







مطالب مفید در بازی تراوین


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

سیاست اوّل: ارتقاء منابع

تو این روش، بدون هیچ شیله پیله ای، یه راست تمرکز می کنین تا لول ۹ منابع و یه لول ۱۰ از هر منبع و حتی ساختمون مربوطه (آجرپزی، نانوایی، ...) رو می سازین.


خوبی ها:
زیاد لازم نیست آنلاین بمونین. کافیه حساب کنین کی لول منابع تون از مخفیگاه می زنه بالا و فقط اون موقع بیاین. استرس کمتری دارین. منظم هم می خوابین!
[اگه با کاتا نیان تو سرتون] ضرر نمی کنین و هر چی می کنین سود هست. منتهی رویه ی نسبتاً کندی داره.
اگه می خواین برین سفر، سه چار تا مخفیگاه لول ۱۰ هوا می کنین و می تونین راحت یه جانشین بذارین که فقط هر ۱۲ ساعت یکبار براتون یه منبع آپدیت کنه.
دشمن برای آینده خودتون نمی تراشین و همه دوستتون دارن! مخصوصاً اگه یه ذره هم براشون فارم باشین.

بدی ها:
هیجان ندارین. یه کار تکراری و بدون هیچ چیز جدیدی! ممکنه کاملاً حوصله تون سر بره و احساس پوچی بکنین.
هیچ مقابله ای در برابر تهدیدات نمی تونین بکنین. پس فردا ممکنه یکی از ننه اش قهر بکنه با منجنیق بیاد تو سرتون و بازی براتون تموم بشه.
اگه یه موقعی بخواین بزنین تو کار ارتش، چون به عنوان فارم (بی دفاع) شناخته شده هستین تو منطقه، گریه تون رو در می یارن قلدرها!
تو اتحادتون هم کسی باهاتون حال نمی کنه (مگر این که از نظر تجاری خیلی موفق باشین).

نکات کلیدی:
نبض بازار رو به دست بگیرین. تنها عامل خروجی شما با دنیای بیرون یه سری پیک موتوری (تاجر) هستن!
اگه یکی سه بار بهتون حمله کرد، خیلی محترمانه راجع به آب و هوا باهاش حرف بزنین! اصولاً غارتگرها وقتی به یکی حمله می کنن و چیزی گیرشون نمی یاد، بیش تر احتمال می دن که بدشانسن ( = یه گرگ دیگه زودتر دهکدهه رو خالی کرده) و کمتر فکر می کنن که قربانی ممکنه مخفیگاه خوب داشته باشه یا آنلاین باشه. پس بهتره بهشون تلویحاً بفهمونین که شما خواب نیستین. البته سعی کنین نه شاکی بشین که «آی ملت! این منو غارتید! بذار قوی که شدم دودمانت رو غارت می کنم!» نه خیلی لودگی کنین که «ای غارتگر، ای بامادور، ای باقلوا...!». طبق همین گفته ها شما باید تا اندازه ای غرور خودتون رو هم (در مواقع لازم) بشکنین و این سیاست یه روش کنترل غرور هم هست! (درست مثل وقتی که پیش یه استاد گاگول می خواین درخواست نمره کنین و باید یه جوری که نه اون زخم بشه، نه شما دست تون کثیف بشه، پاچه هاش رو بخارونین).
خیلی تاکتیکال منابع رو آپدیت کنین. لزومی نداره همه منابع با هم مساوی باشن. مثلاً اگه خشت زیاد لازمه، خشت رو ببرین بالا. یا اگه آهن تو بازار ارزونه، آهن رو دیرتر آپدیت کنین. اما تو هر منبع، اختلاف بدترین و بهترین فیلدتون باید همیشه «یک» باشه. یعنی یه لول ۴ و یه لول ۶ اشتباهه.
در ساخت و ساز خیلی محتاط و اقتصادی باشین. مثلاً هیچ لزومی نداره دیوار دور شهر بسازین، یا مثلاً دارالفنون بسازین. شما باید همه تمرکز رو فقط در راستای منابع بذارین. چرا که مثلاً اگه یه دارالفنون بسازین و تا لول ۳ ببرین و ۲۰۰۰ تا منبع خرج کنین، دقیقاً یه آپدیت تپل رو از یکی از فیلدهاتون گرفتین. و این فیلد در یک ماه می تونه براتون شاید ۵ الی ۱۰ هزار تا منبع بیاره.
مخفیگاه بسازین. واقعاً زیاد. دقت کنین که شما فارمین و وقتی برای یه آپدیت نیاز به ۵ هزار تا چوب آنلاین دارین، باید هر لحظه احتمال این رو هم بدین که یه توتن از در برسه! البته می تونین یه دوست خوب پیدا کنین و در این شرایط منابعتون رو یه چند ساعت بدین دست اون و بعد سر بزنگاه آپدیت، ازش پس بگیرین.
اگه غارتگری دارین که ممکنه از خسیس بودن شما (نم پس ندادن) خونش به جوش بیاد، سعی کنین یه سوپاپ اطمینان براش بذارین! مثلاً هر از گاهی بذارین ۱۰۰ تا، ۲۰۰ تا منبع ازتون غارت کنه، تا حس کنه که حیات و استعمار شما مفیدتره تا نابودکردن شما با منجنیق!
سراغ ارتش نرین و سعی کنین الکی وسوسه نشین! اگه یه فارم تو دو قدمی شماست که همه توتن های اتحادتون غارتش می کنن، بذارین بکنن. دقت کنین که یه لژیونر (با هزینه ۴۴۰ و سایز جیب ۴۰) اگه ۱۰ بار با دست پر پر پر برگرده و بعد یهو بمیره، شما ضرر کردین. و این که چون شما به عنوان «فارم مهربون» شناخته شدین، این که غارتگران شما ببینن دارین ارتش می سازین، باعث می شه که احساس خطر رو توشون به وجود بیارین.
شعار کلیدی شما «جوجه رو آخر پاییز می شمارن» هست. پس سعی کنین صبور باشین!
خیلی اجباری نیست که توی اتحادی باشین؛ اما خب می تونه برای بقای شما مفید باشه. حداقل هر الف-بچه ای بهتون حمله نمی کنه! البته اعضای اتحاد هم ممکنه ازتون دفاع نکنن یا مالیات بخوان. توی اتحاد ولی اگه رفتین، سعی کنین یه نقش دیپلماتیک مثل وزیر اقتصاد یا امور خارجه یا همچین چیزی رو بگیرین و مفید باشین! یا سعی کنین نقش «مزرعه ی خوب» یا «انباردار» یا «مادرخرج» رو ایفا کنین.

حرف آخر:

این سیاست برای گول ها (به خاطر منابع دوبل و به نوعی تله هاشون)، محصلین (به خاطر این که زیاد آنلاین نمی شن؛ یا نباید بشن!)، خانم های احساساتی (که فکر می کنن غارت یعنی تو خیابون جیب بری کردن!) و هم چنین افراد عصبی و عجول (چون دقیقاً برعکس ذاتشون هست و یه تمرین خوبه!) توصیه می شه.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

سیاست دوم: ساخت یه ارتش خیلی بزرگ


تو این روش، شما به نیروی نظامی رو می یارین و با ساختن یه ارتش نسبتاً بزرگ (اوّل با ۴۰ تا سرباز، بعد تدریجاً تا ۱۰۰ تا و ۲۰۰ تا) شروع به غارت و مقابله می کنین.
خوبی ها:
رشد سریعی دارین. مثلاً اگه شانس باهاتون یار باشه و خیلی وقت بذارین، می تونین هر سربازتون رو در سه ساعت همواره دست پر نگه دارین. که حساب کنین می شه حدود ۱۳ منبع برای هر سرباز در ساعت و اگه ۴۰ تا سرباز داشته باشین می شه ۵۰۰ منبع در ساعت.
هیجان خوبی دارین! کلی می تونین وقت بذارین و هر گزارشی که می یاد کلی ذوق کنین. یا به ثانیه شمار ها نگاه کنین و ۱۰ ثانیه مونده به غارت دست دعا برآرین!
اعتماد به نفس خوبی پیدا می کنین. چیزی که شاید به طور نامحسوس در زندگیتون نقش مثبت بازی کنه. یه چیزی تو مایه های جراحی بینی (وقتی توسط روانپرشک تجویز می شه برای کسایی که خیلی حس «خود جوجه اردک زشت بینی» دارن).
در آینده هم اگر بخواین تبدیل شین به یه قدرت نظامی، مشکلی ندارین چون همه شما رو می شناسن و اگه بتونین اول کار جلوی قلدرهای محل به عنوان «ارتش دار» شناخته بشین، خیلی از موانع حله.
توی اتحاد می تونین سرتون رو بالا بگیرین و تو جنگ ها شرکت کنین و از دوستانتون حمایت کنین.
اگه بتونین به غرورتون مسلط باشین، می تونین مذاکره کننده ی خوبی باشین.
دقت کنین که اگه به کل دنیای تراوین یه تفکر سیستمی (بسته) داشته باشیم، می بینیم که منابع از توی مزارع به وجود میان و در جنگ ها از بین می رن. یعنی مثلاً اگه شما یه جنگ بکنین و شما به انداره ۹ هزار منبع، نیرو از دست بدین و دشمنتون ۲۷ هزار منبع؛ معادل اینه که شما و دشمنتون یه پارتی بزرگ راه انداختین و همه ۳۶ هزار عضو سرور ایران رو دعوت کردین که به هر کدوم یک واحد منبع از جیب خودتون بدین! یعد شما قراره شمال شرق نقشه رو مهمون کنین و دشمنتون بقیه نقشه رو.
خلاصه جنگ بده و مذاکره خوبه. :دی
می تونین روزی ۲۰ بار توی صفحه ی آمار > Top 10 نسبت پیشرفت غارت خودتون رو با بقیه بسنجین و ببینین که آیا می تونین تا آخر هفته مثلاً ۵ درصد نفر اوّل غارت بکنین؟


بدی ها:
تمام زندگی شما به تار مویی بند است! کلّهم ارتش شما می تونه در عرض یک ساعت به باد بره. کافیه یه غول بیابونی تو ۱۳×۱۳ شما به دلیل نامعلومی احساس خطر کنه از بودن شما و تصمیم بگیره شما رو با ۱۰۰ تا اسب بفرسته هوا!
کلی آدم در منطقه به خون شما تشنه اند. بالطبع این هایی که ازشون غارت می کنین یه موقعی بزرگ می شن و یادشون می مونه که شما روز اوّل مثلاً ۲۰ تا گندم ازشون بلند کردین! حتی ممکنه اعضای داخل اتحادتون هم از ای که فارم مشترکتون رو شما هی غارت می کنین از دستتون شاکی بشن.
تأثیر تراوین روی خواب و زندگی شما به شدت بالا می ره. خیلی از بازیکن های غارتگر، حتی شب ها هم در چند بازه ی دو ساعته می خوابند و هی alarm می زارن که نیروها رو بفرستن فلان جا حمله. و تقریباً چنین بازیکنی در تمام اوقات (به جز روزهای صلح) استرس داره و تو روزهای صلح هم حرص می خوره که چرا غارت نمی تونه بکنه!

نکات کلیدی:
غارت بدون جاسوسی (از قبل)، مثل رانندگی با چراغ خاموش تو خیابون می مونه! -- هر چه قدر هم شما به خودتون امیدوار باشین، باز ممکنه یهو یه عابر بپره وسط و شما رو نبینه. بدون جاسوس شما ۱) ازتون جاسوسی می شه و در موقع مناسب خفت گیر می شین! ۲) ممکنه به کاهدون بزنین و کلی نیروهاتون فقط قدم بزنن تو کوچه ۳) ممکنه یهو با یه دهکده ۲۰ نفره روبه رو بشین که ۴۰ نفر نیروی پشتیبان داره.
نیروهاتون رو خیلی خوب بشناسین! مثلاً یه حماقت محض اینه که وقتی یه همسایه گول دارین که با رعد هر روز می ریزه سرتون، برین کلی پول بدین محافظ تحقیق کنین و محافظ بسازین، چون محافظ اسمش «محافظ»*ه! برای سلامتی خودتون و نیروهاتون اجماعاً این صفحه رو بخونین و ببنین که فلان نیرو برای فلان کار آیا مفید هست یا نه!
یا مثلاً اگه می خواین برین غارت یه دهکده که کاملاً مطمئن هستین خالیه، لزومی نداره که محافظ (چلفتی با سرعت ۵!) رو با شوالیه (با سرعت ۱۴) با هم بفرستین.
نیروهاتون رو خیلی خوب بشناسین! (چون خیلی مهمه، دو بار می گم). این بار مثلاً شما می خواین در اوج قدرت (خود خود اوجش) باشین و یه راست می زنین به سیم آخر و می رین ۱۰ تا شوالیه سزار می سازین و باش می رین تو کوچه، غارت! مثل این ۲۰۶های سفید که روزی ۲۰ بار از ایران زمین تا ته فرحزاد رو می رن و می یان و فکر می کنن دیگه الآن خود خود آخرشن! بابا پول شوالیه سزار هست یکی ۲۱۰۰ تا؛ همین پول رو می شه داد ۵ تا لژیونر ساخت و به جای ۷۰ منبع غارت (ظرفیت سزار) ۲۰۰ تا منبع رو حمل و نقل کرد. تازه اگه زد و طرف مثلاً ۳ تا سرباز هم تو خونه داشت، شما بدبخت نمی شین! فوقش دو تا سربازتون (۸۰۰ منبع) فنا می شه. سعی کنین حتماً یک بار هم که شده با این ابزار مقایسه قدرت های نیروها کار کنین (فرمول از خودتون بهش بدین) و دست تون بیاد که چه نیرویی مهمه.
مجدداً ساختمون الکی نسازین! حالا درسته که مثلاً زره سازی رو می گن قدرت دفاع رو می بره بالا و خب با پول کمی می شه یه ساختمون ساخت که جمعیت رو می بره بالا، اما واقعاً شاید تا اواسط بازی شما لازمش نداشته باشین. کی گفته تمام نیروها باید تحقیق بشن؟!
موقع غارت نیروهاتون رو خورد کنین. من خودم به شخصه مثلاً ۱۵ تا دهکده (که مطمئنم نیرو ندارن) رو bookmark کردم تو فایرفاکسم و هر سری شوالیه هام رو در گروه های ۳ الی ۶ نفره می فرستم. بعد وقتی یه گروه گزارشش اومد و دیدم دستش پره، یه ۳ تا (یا ۴تا)ی دیگه می فرستم. درسته که مثلاً ۳۰ تا شوالیه دست پر یهو ۳۰۰۰ تا منبع می یارن و آدم جیگرش حال می یاد، اما اگه شما یهو ۵۰ تا شوالیه فرستاده باشین، ۲۰ تایی که علاف می شن واقعاً گناه دارن.
گندم مصرفی دیده نمی شه اما شما ببینین! یه مثال می زنم؛ توی اون ۴۸ ساعت صلح حالتی که من می اومدم ۱۰ تا شوالیه (زمان ساختش رو در نظر نگیرین) اوّل جنگ می ساختم با حالتی که می ذاشتم آخرین ساعت می ساختم، دقیقاً پول یه شوالیه تفاوت داشت. دقت کنید که هر شوالیه در روز ۷۲ تا گندم می خوره و خب این یعنی اگه یه شوالیه شما در سه روز متوالی تنها دو بار با دست پر غارت بکنه شما (جدا از رکود سرمایه) ۱۴ تا هم گندم ضرر دادین!
یه چشمتون به WarSim باشه و چیزی رو باور نکنین مگر این که ببینین! مثلاً امروز یکی از دوستای من که گول بود می خواست با ۱۲ تا رعد و یه قهرمان رعد (۵-حمله) به ۹ تا فلنکس و ۶ تا رعد دیگه حمله بکنه و حال طرف رو بگیره. چیزی که دیده می شد این بود (۴ رعد کشته از مهاجم؛ ۴ رعد و ۶ فلنکس کشته از مهاجم). بعد من بهش گفتم که اگه به جای ۱۲ رعد با ۹ رعد حمله بکنه، یه کشته کمتر می ده و همون مقدار خسارت وارد می کنه! در کمال ناباوری دید که همین طوره. و دلیلش هم این بود که بار خسارت می افته رو دوش قهرمان که بعضاً ۳۱٪ خسارت و ۳۹٪ خیلی زیاد هم متفاوت (یه شب تا صبح استراحت ۵-درمان قهرمان) نیست و به یه رعد می ارزه!
رو این حساب خوبه که بدونین نیروهاتون رو با چه ترتیبی بفرستین و گاهی یکی دو تا کمتر هم حتی مهمه.
قهرمان تون رو خوب بشناسین! تا وقتی توی لول یک هست، شما می تونین روزی شونصد بار توانایی هاش رو عوض کنین؛ پس در مواقع حمله بذارین ۵-حمله، در مواقعی که خودتون خونه این و بالا سرش بذارین ۵-ترمیم؛ در مواقعی هم که شب می خواین بخوابین بذارین ۵-دفاع. و توهم team-work هم نزنین که از گزینه های «افزایش قدرت همه» یا «افزایش دفاع همه» استفاده کنین! :دی با ور رفتن توی WarSim می تونین ببینین که اینا وقتی به نقطه سوددهی می رسن که حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا سرباز قهرمانتون رو مشایعت کنه.
برای آخرت خودتون هم یه چیزی پس انداز کنین! آقا اومدیم و زد و همین فردا زلزله اومد؛ فرض هم بکنیم که زلزله یه دهکده ای ناشناخته در فاصله ۴ فرسنگی شماست! یه جوری بازی کنین که بیچاره نشین. درسته که «نیروی بیشتر = سود بیشتر» اما خب یه کم هم به منابع بها بدین.
به قول یارو گفتنی، قضیه همون dance like no one is watching ـه! یه جوری بازی کنین انگار هر لحظه ممکنه زلزله بیاد و نیروهاتون بمیرن.
غارت نامتناهی نیست و اشباع می شه! بالطبع یه جایی می رسه که شما همه فارم های ۱۳×۱۳ رو در کمتر از ۳ ساعت پیش (در گروه های مثلاً ۵-شوالیه ای) غارت کردین و می دونین دیگه کسی نیست. پس حواستون باشه که خیلی deep نشین رو این طعمه ی طمع برانگیز!
هر از گاهی راه بیافتین و فارم یابی کنین! دهکده هایی که از «حمایت تازه واردین» در میان رو با تاریخ دقیقش توی یه folderخاص تو bookmarks بذارین (تو firefox) که اولین مهاجمشون شما باشین و اون موششون رو شما بکشین و کلی منبع (اگه جمعیتش ۲ باشه، حدود ۳۲۰۰ تا منبع داره) رو شما بکشین بالا!
فارم شناس خوبی باشین و مثلاً از روی ID طرف (مقایسه کنین با مال خودتون یا دوستاتون) می تونین بفهمین کی رجیستر کرده و دلیل جمعیت کمش رجیستر دیر هست یا فعال نبودن. توی این سایت هم می تونین آمار پیشرفت روزانه هر بازیکنی رو بریزین پایین!
نکته جدید: حتماً قبل از حمله به فارمی که توی اتحاد هست و اتحادشون هم نفر بالای ۱۵۰ داره؛ ازشون اجازه بگیرین. جدای این که با این کار «ادب» خودتون رو نشون می دین و می تونین تو نگاه اون اتحاد یه بک گراند خوب از خودتون بسازین، الکی باعث جنگ هم نمی شین! مطمئن هم باشین که اگه اون دهکده واقعاً فارم باشه، به احتمال خوبی بهتون اجازه حمله می دن، یا طرف رو اخراج می کنن و خودشون با شما بهش حمله می کنن!
«جنگ همیشه منتظر یه بهانه است» این رو یادمون باشه -- مثلاً می گن یکی از مسببین جنگ های جهانی اول و دوم کارخانه های اسلحه سازی بودن! خدا می دونه. ولی سعی کنین کلاً این بهونه تون چیزی باشه که بعداً خودتون رو به خاطر نبخشیدنش (forgive نکردن) سرزنش نکنین!
شعار کلیدی شما «بزن و برو و شجاع باش» هست؛ و البته «Carpe diem» هم توجیهی برای بیدار شدن نصفه شب و غارت می تونه باشه!

حرف آخر:
این سیاست برای توتن ها (به خاطر جیب بر های مفت حرفه ای شون)، ترک تحصیل کرده ها / مشروطی ها(به خاطر وقت آزادشون!)، عشاق شکست خورده (به خاطر انگیزه انتقام گیری شون) و هم چنین افراد عصبی (که وقتی ارتش شون پرید یا می میرن، یا آدم می شن!) و مبتلایان به Harpaxophobia توصیه می شه.

__________________


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

سیاست سوم: حرکت به سوی منجنیق!

ببخشید از این که دیر شد! درگیری و مشغله و اینا.
خب راستش من خودم به منجنیق نرسیدم ولی زیاد بهش فکر کردم! و البته با دوستان حرفه ای هم زیاد راجع بهش حرف زدم.
توی این پست راجع به خوبی ها و بدی هاش می نویسم. لطفاً اگه شما هم نظری داشتین به من پیغام خصوصی بدین تا ویرایش کنم و اضافه کنم.

خوبی ها:
همه ازتون حساب می برن!
حملات شما دیگه از شکل غارت خارج شده و می تونین یه نوع حمله بکنین که طرف رو به پسرفت بکشونین. با حمله با منجنیق می تونین ساختمون ها و منابعش رو تخریب کنین و کاری کنین که طرف برگرده به وضعیت یک هفته یا یک ماه قبلش. و خب این قدرت برای همه ترسناک هست و می تونه یه «حساب بردن از شما!» رو تو دل اطرافیانتون جا بکنه.
خودتون و اتحادتون دیگه می تونین دشمن های ضعیف رو تهدید کنین و در مقابل قوی تر ها هم ایستادگی کنین.
اگه کسی تو منطقه به حرف شما گوش نکرد و اتحاد درستی هم نبود، می تونین با منجنیق لهش کنین! و البته اگه تا پیش از این دشمنی در منطقه شما رو با منجنیق تهدید می کرد، حالا شما توان پاسخ گویی دارین و می تونین جواب بدین و صرفاً اطاعت نکنین.
می تونین منطقه تون رو (۷×۷ و بعد ۱۳×۱۳) راحت تخیله کنین و یه کم طول خواب هاتون رو بیش تر کنین!
اگه تو ۷×۷ شما یه قدرت نیمه شاخ هست، می تونین با منجنیق لهش کنین و بعد مطمئن باشین که هر حمله ای به شما (با منجنیق مثلاً) بیش تر از سه واحد (یک ساعت) طول می کشه و می تونین به جای ۲۰ بازه ی ۲۰ دقیقه ای (از ترس حمله و برای جاخالی دادن!)، طول خواب هاتون رو به ۸ بازه ی یک ساعته افزایش بدین!

بدی ها:
صاف می شین تا پولش رو بدین!
برای ساختن تمام نیروها در رومن، اکثر نیروها (به جز شوالیه توتن) در توتن و اکثر نیروها (به جز شوالیه گول) در گول، دارالفنون لول ۵ کفایت می کنه. و برای تحقیق منجنیق در هر سه نژاد دارالفنون لول ۱۵ و کارگاه لول ۱۰ می خواد. بیاین این هزینه ها رو ببینینم. (هزینه رسوندن انبار به لول ۸ برای نگه داری این منابع رو بی خیال می شیم؛ که ۲۵۰۰ منبع برای لول ۸، ۱۶۰۰ برای لول ۷، ۱۴۰۰ برای لول ۶ و ... هست). (و قیمت تحقیق خود منجنیق و ساختش هم برای نژادهای مختلف یه مقدار متفاوته

خب ۱۶۰ هزار منبع واقعاً زیاد هست! حساب کنین اگه شما تولیدتون ۸۰۰ باشه در ساعت و فقط هم بخواین منجنیق تحقیق کنین، ۲۰۰ ساعت یا حدود ۸ روز و ۸ ساعت طول می کشه. و البته تو این مدت باید حواستون باشه که ۱) منابعتون سر ریز نشن ۲) غارت نشین ۳) منابعتون معتدل باشه (اگه طلا و تاجر npc برای تعدیل منابع ندارین، این یه کم سخته).
البته یه نکته بسیار مهم هم افزایش ۸۷ واحد جمعیت و ۸۷ واحد مصرف گندم در این مدت هست که باید از اون عدد ۸۰۰ در مرور زمان کم بشه. توی نکته های کلیدی راجع به این هزینه بحث می کنم.
البته به این هزینه ها می شه بالا بردن سطح اردگاه، سطح انبار (که گفته شد) و ساختن حداقل ۴ یا ۹ منجنیق دیگه رو هم اضافه کرد.


ممکنه بدجوری تحریم شین!
کلاً توی این بازی شما به یه فارم که [با جاسوسی می بینین که] سه روزه منابعش همه رو ۱۲۰۰ (انبار لول یک) ثابت مونده و داره سرریز می کنه هم حمله کنین و ۱۰ تا گندم بدزدین، کلی ننه بابا پیدا می کنه! چه برسه به این که با منجنیق برین رو یه دهکده و طرف به دیوان عالی فلان و آژانس بین المللی بهمان و دادگاه لاهه و کمیسیون خانواده و ... شکایت می کنه که بیان شمای ظالم رو آدم کنن! کسی هم به پس زمینه و کارای قبلی طرف نگاه نمی کنه؛ همه می گن این مردک (شما با منجنیق!) داره مظلوم کشی می کنه!
برای شاخ های منطقه یه تهدید واقعی می شین و توی لیست سیاه اونها بالاترین می شین!
اگه شما دشمنی در منطقه دارین که تا الآن باهاتون راه اومده و به «هر سه روز یه غارت» راضی شده، با این کار شما طرف هیچ ابهامی براش نمی مونه که باید لهتون بکنه!

نکات کلیدی:
در هر اتحاد (اوایل کار تو جنگ های قبیله ای!) کافیه که یه نفر این سرمایه گذاری عظیم رو بکنه.
۱) بقیه اعضا می تونن با منبع این طرف رو push کنند. مثلاً اگه ۱۰ نفر روزی ۶۰۰ منبع به منجنیق ساز بفرسته و تولیدات طرف ۸۰۰ در روز باشه، حدود ۳۰٪ تعجیل در کار خواهد بود که مثلاً باعث می شه اون ۸ روز و ۸ ساعت به ۶ روز و ۸ ساعت کاهش پیدا بکنه.
۲) البته این شخص خوبه که غارت گر هم باشه تا منابع رو زودتر به چنگ بیاره.
۳) این شخص باید لو نره وگرنه دشمن ها می دونن که فقط کافیه این شخص رو غارت بکنن یا بهش حمله بکنن!
۴) این شخص باید خیلی امین باشه! چون ممکنه یهو قهر بکنه و بریزه سر بقیه!


این وسط هرگونه آپدیت منابع مقرون به صرفه نیست و بهتره قبل از شروع اولین گام در این راستا باشه.
دقت کنین که در این سیاست فقط در انتهای راه (و نه در طول مسیر) شما نتیجه می بینین. پس اگه مثلاً تصمیم می گیرین که موقعی که دارالفنون تون لول ۱۴ هست، یهو یه مزرعه آهن آپدیت کنین، بهتر بود که این کار رو اول کار انجام می دادین. تا توی طول همین ۴، ۵ روزی که تو این راه هستین هم از اون مزرعه آهن استفاده کنین.
پس وقتی گام در این مسیر بذارین که مطمئن هستین!
حتماً انواع سیاست های حمله رو بخونین.

۲ نظر: